upp och ner dagen

Hur kan en dag som hade en sådan underbar morgon bli så dålig?
Dagen började med att jag vaknade och brevid mig låg personen jag älskar, åt frukost och gick genom frosten till stallet där man möttes av ett glatt gnäggande från den bästa hästen som någonsin funnits. Borsta honom och sadlade och gav oss sen ut på en underbar tur på mjuka vägar kring dimmiga fält. Kom hem borstade och masserade pållen innnan han fick gå ut i hagen och jag gick till bussen som var i tid. Men sen slutade det ljuva livet.....

Mellan trångsund och Farsta Strand stannade pendeln och ingen visste varför, det började med att dem sa att det var strömavbrott. Efter ca 30 min så fick vi reda på att det var strömavbrott och att vi skulle bli evakuerade från pendeln och vi fick absolut inte gå ut, det var livsfarligt eftersom dom inte visst hur mycket elen var förstörd. Vi väntade, och väntade och väntade och efter ett antal utbrytnings försök och ungar som typ grät av panik och så där efter ytterligare 1 h och 10 fick vi sakta sakta rulla in på perrongen. Vad som hade hänt: En skata hade flygit in i en el ledning och rivit ned den, ska dem inte ha bättre back up för sådant?????

Sen var det bara att stressa hem och byta om för att springa till kärrtorp där min orientering börjat för länge sen. Fick starta en timme efter de andra i min klass och det sög.  Hitatde typ inga kontroller och fick ont i min hälsena. Man skulle ha 120 p för G, 220 för VG och 290 för MVG 310 var max. jag fick....55. Mitt första IG ( och jag har haft betyg i 6 år) jaja nu sitter jag här och skriver av mig och så kom isak nyss så hoppas på en lika bra kväll som morgon fast det är nog omöjligt eftersom min morgon var helt underbart perfekt. Lite bilder från morgonen:


Kommentarer
Postat av: Lybecker

HAHAHAHAH En skata?! XD

2008-10-10 @ 15:34:54
URL: http://blackonwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0